BILA HotLine

BILA Hotline
Hurtig service med fjernsupport
sikrer LINAK minimal nedetid

Med en responstid på højst en time og hurtig udbedring af fejl er LINAK med en BILA Hotline-aftale sikret minimal nedetid på produktionens mange – og travle – automatiseringsanlæg.

BILA Hotline giver produktionsvirksomheder lynhurtig assistance til udbedring af fejl og nedbrud på deres automatiseringsanlæg, enten via fjernsupport eller med hjælp fra en servicetekniker på lokationen. Hotline-aftalen er en udvidet serviceordning, som tilpasses den enkelte virksomheds behov og sikrer support døgnet rundt, hele året. Det betyder, at der altid sidder en servicetekniker på døgntelefonen, som er klar til at hjælpe – og kunder er garanteret en responstid på højst 1 time.

Travle produktionsanlæg kræver høj oppetid

Som en af verdens førende producenter af elektriske lineære aktuatorer og kontrolsystemer til aktuatorer har virksomheden LINAK nok at se til. De forskellige automatiseringsanlæg i produktionen er altid tungt belagt med ordrer og kører for det meste på 3 skift, sommetider også i weekender. Belastningen af anlæggene betød, at man hos LINAK så et behov for at supplere investeringen i automatiseringsanlæggene med en Hotline-serviceaftale fra BILA Service. Ganske enkelt for at sikre en pålidelig og optimeret drift med høj oppetid:

Fordi anlæggene er så belagt med ordrer, er det vigtigt, at udstyret har en høj oppetid og en generel høj udnyttelsesgrad. Og derfor har vi en Hotline-aftale med BILA, så de hurtigt kan hjælpe os og få vores anlæg sikret med en kort nedetid,”

fortæller vedligeholdelseschef hos LINAK, Børge Mikkelsen.

Fjernsupport er en nødvendighed

En lille fejl kan betyde et enormt økonomisk tab for produktionsvirksomheder, fordi fejlen ikke bliver opdaget hurtigt nok. Og det skyldes ofte, at virksomhedens egne medarbejdere ikke ved, hvor de skal starte med at lede. Det er her, BILA Hotline er behjælpelig.

Vi har stor erfaring med fejlfinding på anlæg, og kan i rigtig mange tilfælde finde frem til fejlen via en VPN-forbindelse med en BILA Remotebox. Det betyder, at vi lynhurtigt finder årsagen til problemet og dermed kan forhindre store tab,”

lyder det fra Kent Thomassen, Service Support Manager hos BILA Service.

Ifølge Børge Mikkelsen er det afgørende, at BILAs serviceteknikere kan opkobles til LINAKs produktionsanlæg.

At BILA har direkte adgang til vores anlæg, sparer os for en masse tid og forsinkelser. Det er samtidig en stor hjælp for vores egen servicetekniker

fortæller vedligeholdelseschefen og uddyber:

Da vi kører med både aften- og nathold, står vores medarbejder ofte alene med problemerne, og så er det en stor hjælp for vores servicetekniker, at BILAs teknikere kan tilgå udstyret direkte og hjælpe med at løse eventuelle problemer. Derfor oplever vi heller ikke udstyr, der har stået stille aften og nat og venter på dagholdet.”

Vil du også optimere dit service set-up?

Tag en snak med vores kompetente eksperter, så vi sammen kan finde den bedste løsning for lige netop dig og din produktion.

Udfyld formularen - og vi kontakter dig inden for 2 hverdage.