Holstebro Minkfodercentral

Foto: Lars Stendys, Area Team Leader hos BILA Service Support og Orla Højager Nielsen, Teknisk chef hos Holstebro Minkfodercentral

Fra produktionsstop til genetablering af drift på 24 timer:
BILA Service afhjælper nedbrud hos Holstebro Minkfodercentral

I efteråret 2019 oplevede Holstebro Minkfodercentral haveri på deres robot, som førte til store skader på robotarmen. En Hotline-aftale og hurtig assistance fra BILAs serviceteknikere betød, at weekendens produktion hos foderproducenten igen kørte problemfrit blot 24 timer efter meddelelsen om nedbrud.

Nedbrud og driftstop er, hvad der kan ske. Netop det faktum er Holstebro Minkfodercentral bevidste om, og virksomheden har derfor helgarderet sig med en Hotline-aftale hos BILA Service. En Kawasaki-robot, som varetager palletering af isblokke til minkfoder, strejker en fredag eftermiddag, hvor virksomheden her får brug for hjælp fra BILA Service:

Da vi stod med et nedbrud lige op til en weekend, tænkte vi, at det så sort ud med at få produktionen op at køre igen inden for en overskuelig tidsramme. Lad os bare sige, at vi blev godt og grundigt modbevist”, fortæller Orla Højager Nielsen, Teknisk chef hos Holstebro Minkfodercentral.
 

Hurtig og personlig service, når uheldet er ude

I det øjeblik da Holstebro Minkfodercentral meddelte nedbruddet via deres Hotline-aftale, gik BILA Service straks i gang med at løse problematikken. 

BILA Service var på pletten med det samme. Kort tid efter nedbruddet var sket, fik vi besøg af vores personlig tilknyttede servicetekniker fra BILA Service, som vurderede situationen og dernæst præsenterede os for mulige løsninger. Han kender os og vores produktion, hvilket gav tryghed i en ellers presset situation”, siger Orla Højager Nielsen, som uddyber:
Hele processen gik enormt stærkt, og allerede 24 timer efter nedbruddet var produktionen igen oppe at køre. Vi var på intet tidspunkt i tvivl om, at BILA Service med deres mange kompetente teknikere kunne løse opgaven til UG. Vi havde bare ikke forventet, at det gik så hurtigt, som det gjorde. Og minimal nedetid i forbindelse med nedbrud er jo noget, som har kæmpe betydning i en produktion.” 
 

Tårnhøjt serviceniveau

Til trods for den ærgerlighed nedbruddet hos Holstebro Minkfodercentral bragte med sig, er hændelsen forbundet med en lettelse, når virksomheden ser tilbage. Det er der ifølge Orla Højager Nielsen kun én forklaring på:

Indsatsen fra BILA Service bekræftede os i, at vi har en servicepartner, som går all-in, når det brænder på. De var der til at tage hånd om nedbruddet med det samme, og forlod os ikke før driften var genetableret.”
Vi er meget imponerede over det serviceniveau, BILA Service og deres teknikere kunne præstere, og vi frygter derfor ikke nedbrud helt på samme måde som før”, lyder det fra Orla Højager Nielsen.

Få 100% tryghed med BILA Service

Med en serviceaftale hos BILA Service får du tryghed i at vide, at vores yderst kompetente teknikere står klar til at servicere din virksomheds anlæg gennem planlagte servicebesøg, rykker ud ved akutte driftsproblematikker samt har øje for optimering og udvikling af dine produktionsanlæg. Du kan med andre ord slippe bekymringerne og overlade servicedelen til os – vi har mange års erfaring med vedligehold og programmering af robotter og har altid den nyeste teknologiske viden.

  • Support fra Danmarks største serviceorganisation
  • Assistance fra kompetente teknikere, som har stor erfaring med vedligehold og programmering af robotter og PLC’er
  • Opretholdelse af produktivitet, da anlægget kun stoppes og serviceres som planlagt
  • Kundetilpassede intervaller med udgangspunkt i anlæggets driftsgrad og dertilhørende serviceforskrifter
  • BILA Hotline med maks. 1 times responstid – vores erfarne serviceteknikere er klar 24/7, 365

JA TAK, jeg vil gerne kontaktes omkring BILA Service

 

* Påkrævede felter