DFI-GEISLER anvender BILA Service på 12. år til al vedligehold og nedbrud

DFI-GEISLER anvender BILA Service på 12. år til al vedligehold og nedbrud

”For os handler det rent grundlæggende om økonomi. Med udlejningen følger ikke bare én mand, men en samlet pakke med viden og kompetencer fra et helt bagland hos BILA Service."

- Production Manager Jesper Sørensen

Highlights

  • Minimal pengebinding i maskiner og materialer
  • Viden og kompetencer fra stort bagland
  • Tilpasset løsning efter et variende timebehov

DFI-GEISLER ønskede en økonomisk holdbar løsning

BILA Service holder DFI-GEISLER kørende ved udlejning af kompetencer i fleksibel aftale, der er tilpasset kundens daglige timebehov uanset niveau. DFI-GEISLER er en af Europas førende leverandør af bordplader til køkken, bad og bolig. DFI-Geisler tilbyder bordplader bl.a. i laminat, træ, stål, glas samt beton og har opnået en stærk position på det europæiske marked.

Virksomheden stod for 12 år siden i en situation, hvor de ønskede at finde en holdbar løsning på virksomhedens løbende vedligehold. Tidligere håndterede en række lokale håndværkere på skift alt vedligehold, der løbende opstod:

Production Manager Jesper Sørensen beskriver:

Økonomien var altafgørende, og det er en stor fordel for os at have et set-up uden vores egen vedligeholdelsesafdeling. Vi har behov for en fast løsning, der er troværdig og økonomisk effektiv

Der er stor pengebinding i at have egen vedligeholdelsesafdeling i forhold til fx maskiner og reservedele, som der ikke er garanti for, at man får brugt, uddyber Jesper Sørensen.

Dækker fleksibelt timebehov

Udlejningen dækker over, at en fast medarbejder varetager opgaver hos DFI-GEISLER. Ved udlejningen har én medarbejder hovedansvar for opgaverne hos kunden, så han kan få stor indsigt i kunden og dermed kan bidrage med de rette kompetencer. Medarbejderen planlægger selv sin hverdag gennem kontakt med fire værkfører, så opgaverne prioriteres efter dagligt behov.

Jesper Sørensen forklarer:

Har vi kun arbejde til 15 timer en uge, så dækker BILA selv resten. Har vi arbejde til 50 timer ugentlig, så har BILA også ansvar for at fylde hullerne ud. Det er derfor en utrolig fleksibel aftale, hvor vi kun betaler for et nøjagtigt timeantal.

Samarbejdet udvikler sig løbende

En konsekvens af de seneste 12 års samarbejde har bl.a. været, at BILA Services medarbejder har fået stor indsigt og forståelse for DFI-GEISLERs forretning. Derigennem har virksomheden fået en rådgiverfunktion, som benyttes på tværs af organisationen. Det har bl.a. mundet ud i automatisering af en limningsproces og investering i tre pladevendere.

Kunden modtager på månedsbasis en detaljeret og overskuelig faktureringsoversigt. Samtidig evalueres udlejningen årligt, hvor begge parter afvejer det sidste års samarbejde og vilkårene heri.

Økonomisk sparer den her løsning os for usikkerheder ved at have en vedligeholdelsesafdeling og høje indkøbspriser i fx stål og jern, og så har vi fået en masse viden og back-up. BILA Service er altid klar til at hjælpe, uanset om vores faste medarbejder er ledig, så kommer der en og varetager opgaven.

Jesper Sørensen, Production Manager
DFI-GEISLER