BILA Service udlejer kollega til natarbejde hos Arla Taulov

BILA Service udlejer medarbejder til natarbejde hos Arla Taulov

”Grundet en arbejdsskade skulle vi bruge en medarbejder, der kunne indgå i arbejdsplanen uden de store ændringer. Gennem BILA Service har vi fået en meget selvkørende medarbejder, der er utroligt vellidt.”

- Værkfører, Ole Martinussen

Highlights

  • Erfarent bagland hos udlejet medarbejder
  • Kort indkøringsperiode
  • Gode arbejdsværdier og -indstilling

Arla Taulov - producerer årligt ca. 60.000 tons gul ost. Mejeriet er bl.a. kendt for danske oste som Den Go’e Samsø, Lillebror og Riberhus.En tredjedel af ostene eksporteres, især til Tyskland og Japan.

Udlejet medarbejder indgår direkte i arbejdsplan

Arla Taulov måtte sygemelde en medarbejder grundet en arbejdsskade. Derfor stod mejeriet over for en periode, hvor de akut manglede en ressource til natarbejde i henholdsvis pakkeri- og procesafdelingen. Desuden var der usikkerhed om, hvor lang en periode sygemeldingen ville strække sig over, hvormed Arla søgte en fleksibel lejeløsning. Værkfører Ole Martinussen fortæller:
"Vi var meget i tvivl om, hvad vi skulle gøre, da vi skulle bruge en kompetent medarbejder, hvor det ikke var nødvendigt at ændre hele arbejdsplanen”. 

Overtager løbende og akutte opgaver på robotanlæg

Inden udlejningsperioden havde man hos Arla Taulov et godt kendskab til BILA. BILA har tidligere leveret både automatisering og service hos mejeriet. Værkfører Ole Martinussen fortæller om valget ved lejeperioden:
”BILA Service vil gøre næsten hvad som helst for at komme i mål. Uanset om de har fri, så forsøger de at hjælpe. Derfor har det aldrig været prisen, det afhang af, men udelukkende de kompetente folk bag"

BILA Services tekniker Thomas blev tilknyttet Arla Taulov, hvor den vigtigste opgave var at indgå i den daglige vagtplan. Efter kort introduktion overtog Thomas bl.a. opgaver ved mejeriets Kawasakianlæg både ved løbende fejlfinding og generelle akutte nedbrud i løbet af natten. Opgaverne har samtidig bestået af at hjælpe til, hvor det var nødvendigt - alt fra smøreopgaver til gennemgang af pakkeriets robotanlæg.

Udlejning med support

Udlejningen af BILA Services tekniker stod på i 2 måneder, inden den tilknyttede medarbejder var raskmeldt igen. Mejeriet opnåede i lejeperioden en fordel ved, at Thomas har bagland i BILA Service. Om supporten i lejeperioden uddybes det:
”Thomas har i hele perioden kunne trække på service ’derhjemme’. Vi er kommet hurtigere op at køre med et helt servicehold i ryggen. Det har været effektiv og har løst vores udfordringer på kort tid".

- Værkfører, Ole Martinussen